RIJEKA  Dvije godine nakon što je osnovan, u Rijeci je predstavljen Hrvatski klaster konkuretnosti pomorske industrije (MarC), jedan od ukupno dvanaest koje je osnovalo Ministarstvo gospodarstva s idejom da budu spona između poslovnih klastera i izrade nacionalnih strategija.

Glavni načini djelovanja ovog klastera, prezentirao je njegov predsjednik Tomislav Uroda, jesu povezivanje javnih, privatnih i znanstvenih institucija, korištenje bespovratnih sredstava EU fondova te međunarodno umrežavanje i lobiranje, a sve u cilju razvoja pomorskog sektora. MarC je izvorno osnovalo 19 članica, a u međuvremenu je pristupilo još njih 11. Među članove upisuju se, između ostalih, domaća brodogradilišta, Končar industrija, ACI, Jadrolinija, HUP, HGK, fakulteti, Zadarska županija te gradovi Šibenik i Rijeka.

MarC  bi uskoro trebao dobiti i svoju web stranicu, a to što dosad nije realizirana, Uroda je objasnio određenim »administrativnim poteškoćama«. Na sastanku se moglo čuti i da je djelovanje MarC-a  resorno Ministarstvo gospodarstva dosad poduprlo sa 4.000 kuna, koliko su primili u prvoj godini, dok su lani dobili 100.000 kuna, ali što je uplaćeno tek u rujnu.

Na skupu u zgradi Jadrolinije čula se i informacija da Grad Rijeka vrlo brzo – zapravo, takav bi se prijedlog trebao naći na prvoj idućoj sjednici Gradskog vijeća –  osniva Centar kompetencija za unapređenje kvalitete u brodograđevnoj industriji, i to kao d.o.o. Dosad je održano nekoliko operativnih sastanka na pripremi, a uz Grad Rijeku okupio se tim vodećih institucija za istraživanja u brodogradnji, kao i privatni sektor s ciljem razvoja projekata za podizanje kvalitete u hrvatskoj brodogradnji. Među njima su i riječki Tehnički fakultet, Fakultet strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, Brodarski institut, Uljanik grupa, Tehnomont, Udruženje malih brodograditelja pri HGK. Prema riječima pročenika Odjela riječke gradske uprave za poduzetništvo Andrije Vitezića, pripremljeno je 9 projekata, a plan je da novoosnovani Centar početkom listopada aplicira na natječaj koji će raspisati MINGO za sredstva strukturnih fondova EU.

Direktor Jadrolinije Alan Klanac izvijestio je da je ovih dana završena izrada Strategije razvoja ovog nacionalnog putničkog brodara koja će uskoro biti prezentirana i kojom je predviđen značajniji zamah na obnovi flote kroz idućih 12 godina. Klanac nije zasad želio otkrivati nikakve detalje, ali je istaknuo kako to otvara mogućnosti za domaća brodogradilišta. Jer, bez hrvatske brodogradnje ulaganja koja su planirana za obnovu Jadrolinijine flote zasigurno neće biti tako plodonosna za širu zajednicu, zaključio je Klanac.